onsdag 23 mars 2011

You get what you earn..?

Jag är så trött, jag orkar inte komma igång med nånting, jag stannade hemma idag för att komma igång med tentan så jag helst är klar med den innan helgen men det går inte.. jag är helt orkeslös, när jag sitter och skriver känns armarna tunga som bly och allt går så långsamt..
Dels är det för att jag fortfarande är upp&ner, dels är det medicinen..

Låter det här som ett roligt piller?
Mycket vanliga:
  • somnolens (sömnighet)
  • asteni (kraftlöshet)/trötthet
Vanliga:
  • infektion, nasofaryngit (inflammation i näsa och/eller svalg)
  • anorexi (förlorad aptit), viktökning
  • upprördhet, depression, känslomässig labilitet/humörsvängningar, fientlighet eller aggression, sömnlöshet, nervositet eller irritabilitet, personlighetsstörningar (beteendeproblem), onormalt tänkande (långsamt tänkande, oförmåga till koncentration)
  • yrsel (känsla av instabilitet), kramper, huvudvärk, hyperkinesi (hyperaktivitet), ataxi (försämrad koordination av rörelserna), tremor (ofrivilligt skakande), amnesi (minnesförlust), balansstörningar, störning i uppmärksamheten (nedsatt koncentrationsförmåga), försämring av minnet (glömska)
  • diplopi (dubbelseende), dimsyn
  • vertigo (känsla av rotation)
  • hosta (ökning av existerande hosta)
  • buksmärta, illamående, dyspepsi (magbesvär), diarré, kräkningar
  • utslag, eksem, klåda
  • myalgi (muskelsmärta)
  • skada förorsakad av olycka

    jag kan meddela att jag just nu känner av flera stycken av ovanstånende åkommor, men jag får väl hoppas att det är för att jag just nu bara är i början på min medicinering.. har ju 5 månader och 3 veckor kvar.. minst!
    - lovliii!
    källa:

Inga kommentarer: