torsdag 24 mars 2011

Jag är ledsen hörrni, vore jag positiv nu så skulle det låta mer positivt här också, men det går inte..
idag kom jag upp i tid, för sagis ringde och väckte mig vid halv 9, så jag har gjort mig iordning och diskat och plockat iordning och tänkte att jag skulle försöka komma igång med tentaskrivandet för idag.. men det vill sig inte... jag bröt ihop mitt i disken för att det känns jobbigt, och jag stod och tänkte hur mycket skönare det vore om mamma var här, för hon kan verkligen allt min mamma, och allt skulle bli så mycket enklare om jag var några år yngre och fortfarande hade mamma på alldeles lagom avstånd.. och jag längtar tills M kommer hem i eftermiddag så vi kan krypa upp i soffan och somna tillsammans en stund..

jag vete tusan hur jag ska få ihop den här tentan och den där debatt-artikeln som också ska vara färdig nästa vecka, det står så still och jag har ingenting som sporrar mig att komma förbi den här jäkla ångesten och bara köra! jag tycker ju att det är kul när jag väl kommer igång och sitter och skriver och läser, men det är det där steget dit, på nått sätt, liksom.. åååh.. typist.. pillerhelvete

Inga kommentarer: