tisdag 22 mars 2011

things will happen while they can..

Hallå allihopa!
Både igår och idag spenderade jag (faktiskt) på skolan..
Igår var det en superintressant föreläsning av och med Pia Sjögren. Pia är föredetta narkoman som efter 20år som hemlös styrde upp sitt liv och fick ordning på det. Fascinerande berättelse och människa måste jag säga!
Tyvärr är och blir jag fortfarande supertrött av medicinen så vid tre åkte jag hem och skippade slutet på föreläsningen.. idag åkte jag in och satt med mina två gruppisar och gjorde klart våran design som ska redovisas nästa vecka.. det gick bra, vi satt till två och sen åkte jag hem.. heeelt slut.. :/
jag skippar morgondagens föreläsning och stannar hemma och försöker komma igång med hemtentan istället, den ska in om en vecka och eftersom jag ska försöka undvika stress och oro så ska jag verkligen försöka komma igång i tid och få det gjort, har ju faktiskt en debatt-artikel att skriva på också som ska in om 1,5 vecka.. gaaah.. jag hatar den konstanta skolångesten, hur gör man för att undvika den? 
så fullproppat som huvudet är med negativa tankar och frågor just nu ändå så känner jag att skolfrågorna faktiskt inte får plats..

Nåja,
Jag fick ett trevligt samtal från Ekeby Blommor idag, dom hade försökt lämna blommor till mig men eftersom jag inte var hemma så fick jag åka och hämta dom när jag kom tillbaka till kga. Åå va fina dom är! Tack snälla Ni som skickade blommor, jag hade inte alls förväntat mig det och blev superglad! (^^,)
Jag hade även ett litet paket hängandes i brevlådan när jag kom hem, det var från Sagis och Anna&Peter, det var ett litet "tryck dina egna t-shirtar-kit" med Hello Kitty modeller, perfekt helgpyssel  nu när jag inte får spendera den med ett glas rött^^

Nu ska jag stoppa in lite kyckling i ugnen och slå mig ner framför Halv åtta hos mig, om en timme kommer M hem från träningen och då blir det mat och kvällsmys :)

Tjingeling!

Inga kommentarer: