onsdag 16 mars 2011

onsdag..

Jag känner att jag börjar få spunk här nu.. Idag är det inte ens nån fin sol utanför fönstret som jag kan ligga och titta på..

Igår gjorde jag EEG-undersökningen, det gick bra, tror jag, hon sa att jag var bra när jag låg där och blundade och blinkade och kollade upp i den blinkande lampan..
Fy fan, jag tror aldrig jag varit så trött på något som jag är på att ligga här nu..

Igår kom läkarna och berättade att dom tittat på bilderna från magnetröntgen. Dom hittade vita fläckar i huvudet, på hjärnan rättare sagt, och dom kunde inte svara på vad det är så dom har skickat bilderna till Uppsala så en expert där får kolla på det..
Igår fick jag medicin för första gången, muskelavslappnande, så att jag inte ska ligga och krampa på nätterna.. Två om dagen ska jag ta..

Jag vill så gärna vara färdig med det här nu, jag vill veta säkert vad det är och jag vill åka hem!

Mamma är på väg och kommer hit om en stund så hon är med på läkarnas morgonrond vid 10, sen skulle elin komma hit också. Fina Elin! Hon satt här med mig hela eftermiddagen igår, så snällt.. Hon var har när neurologen kom och berättade om dom vita fläckarna i huvudet och det var skönt, jag hade nog totalt brutit ihop om jag varit själv här då..

Nu ska jag tvätta av mig och ta av mig nattskjortan ;)

Tjingeling!
Published with Blogger-droid v1.6.7

4 kommentarer:

Julia sa...

Eelin! Jag tänker på dig, sjukhus är aldrig roliga att behöva stanna en längre tid på. Men håll ut, det kommer ordna sig. Som sagt, jag tänker på dig! Kram <3

tilda sa...

men fy vad otäckt! tänker på dig o håller tummarna för att de där vita fläckarna bara var skräp på kameralinsen...

Elin Wahlgren sa...

<3 !

maria sa...

Krya på dig elin! Hoppas du mår kalasbra snart :) <3