tisdag 9 maj 2006

just nu är allt mer upp o ner än det någonsin har varit .
jag önskar bara att jag hade alla svaren på allt som jag undrar över
eller som jag någon gång kommer fundera över.
vill att någon ska komma och berätta för mig hur jag ska göra,
och den får gärna berätta för mig, vad jag känner, och vilka val som skulle få mig att må
allra bäst.

efter att jag pratat med henne förut så kändes allt lite bättre, allt kommer lösa sig.
och hon talade om för mig att no matter what så kommer hon hjälpa mig.
det kändes bra att höra henne säga det. så att jag verkligen vet.
ibland känns det ju som att hon inte vill veta av mig.

och hur blir det med oss, kommer det ens vara vi något mer?
det känns som att jag förklarar och förklarar och förklarar för dig,
men att du ändå inte förstår.
jag är så trött på att vara ensam i allt.
jag orkar inte mer, varenda liten nerv i kroppen säger ifrån.
och det gör inget annat än kryper i kroppen på mig.

jag vill ha lugn och ro.
den meningen kommer jag få ta tillbaka om några veckor,
när lugn och ro är det enda som jag kommer ha.
en ensam liten röd stuga med vita knutar.
det är vad jag kommer tillbringa sommaren i.
iaf den tiden då jag inte jobbar.
och det låter skönt, men jag vet att jag kommer längta tillbaka till tiden
då jag inte var "vuxen" än, tiden som är nu, tiden då jag slipper massa krav och ansvar.
om några veckor, är allt upp till mig, men det betyder inte att det är på mina villkor.

nu ska jag sova
släppa ångesten o bara va .
iaf för några timmar.

Inga kommentarer: