måndag 4 mars 2013

En helg fullt med spontaniteter

ÅH! Jag har verkligen haft en bra helg, den har uppenbarligen slitit ut mig för jag vaknade 11.20 idag :)
 - Jag har skrattat så hela helgen och nu när det är alldeles tomt och ensamt här hemma så önskar jag att Frida hade kunnat stanna en dag till

I fredags så spelade Mats match så jag bunkrade upp med massa godis och kröp upp i soffan  med täcke och kudde och bara tog det lugnt.
På lördagmorgon så planerade vi för att åka iväg till Örebro men när vi stod i dörren redo att åka iväg så frågar Mats om vi inte ska åka upp till skogarna i Sunne/Gräsmark och överraska Anna&Peter&Saga&Loke +mamma&pappa som är där i sin stuga och sportlovar, så vi drog iväg.

Två timmar senare, efter en jäkla massa irrande på småvägar i skogen så hittade vi rätt och kunde kramas med bebisarna,  vi satt på trappan i solen och åt lite lunch allihopa och jag och Saga hade snöbollskrig med morfar(pappa)
Vi fick tyvärr inte plats att sova där allihopa så efter några timmar så lämnade vi stugan och fortsatte ner mot Arvika och träffade Frida. Där var tanken att det skulle bli mello-mys men på kvällen kom Madde och timmarna gick och så kom hon med förslaget att v skulle gå ut. Sagt och gjort, vi susade ner till stan och röjde runt i Maddes garderob, och sen svängde vi våra lurviga på dansgolvet, eller ja, det var mest dom andra som svängde faktiskt, Frida&Mats är stjärnor på dansgolvet så jag kunde inte låta bli att sitta kvar i soffan, sippa på min cola och bara njuta av att titta på dom andra ;)

Cindy&Ester
Vid stängningsdags så letade jag upp mini-systern och checkade så hon var okej och det var hon så då gick vi andra och beställde pizza och där träffade vi våran kusin som jag inte träffat på år och dar och han är så jäkla rolig! Så himla kul och träffa honom, det blir inte så ofta för det är alltid massa annat som ska fixas när vi åker till Arvika..
Igår mumsade vi i oss 40 bitar sushi och på eftermiddan så tog jag med mig Ester ut i solen och bestämde mig för att ta tag i hennes päls, så 2,5 timme senare så hade vi en ny-ryckt fin hund som är redo för våren ♥
Vi avslutade Arvika helgen med tacos med mamma, pappa och Lisa och sen for jag, Mats och Frida till Karlskoga och kollade på film innan vi somnade alldeles lagom trötta.

Imorse, vid 7 så vinkade jag av Frida som skulle tillbaka till Stockholm och sen kröp jag ner i sängen igen, nu ska jag ta tag i disk och städning här hemma så det är klart tills Mats kommer hem, jag är seg som tusan men drar jag på spotify på högsta volym så ska det nog gå att få ordning här hemma!

Tjingeling!

Inga kommentarer: