tisdag 17 april 2012

Please, log in or die!

Vafan händer!
Var är vi på väg när tillomed nämndemännen i en tingsrätt och i en så stor rättegång som Breiviks inte kan skippa facebookandet?? Och därmed riskera alla domar och nämndemäns förtroende och deras opartiska öron??

Jag förstår inte hur facebook kan ha blivit så stort att det är en standardapp i mobilen, i tv:n på skrivaren.. Jag har fanimej facebook i hela lägenheten! Överallt ska man kunna komma åt det, och ALLA vill komma åt det precis.hela.tiden.

Jag tror att när jag inom ett par år arbetar som socionom (vad det nu är/blir) så kommer jag inte kunna/vilja ha kvar FB, inte ska mina kunder/klienter kunna, mer eller mindre, kolla in min sida.

Det är ju liksom en förtroende thing, ökar det mitt förtroende för kunden att jag har FB, för att det gör mig mänsklig? eller minskar förtroendet för mig som professionell?

Nåja, detta är några högst personliga tankar och åsikter om FB, och jag vet jag har också fb-kontot aktiverat och är inne flera ggr varje gång. Det är ju ett bra sätt att ha kontakt med vänner (och att tjuvspana på folk som man är nyfiken på). Men man måste ha lite distans till det, och inte använda det så jäkla oprofessionellt!

Inga kommentarer: