fredag 30 mars 2012

it's friday my Love!

Äntligen är den här! Dagen som vi alla har väntat på, eller? Någon som ska göra något tråkigt i helgen som du inte ser fram emot? Någon som tycker att det suger med fredag?
 Well, det gör inte jag iaf. det är alltid lika härligt och lite speciellt gött när man får vara hemma och vara ledig och det är fint väder och jag kan andas ut för att vi fixade den där jäkla redovisningen igår!

Jag brukade alltid vara tooknervös inför redovisningar, men sen tuffade jag till mig lite och kände mig bara liite nervös men inte sådär jättenervös men så igår, gaah! det kändes inte roligt alls! Det kan ju bero på att carro inte kunna komma så jag fick ta hela hennes del, vilket resulterade i att jag stod och läste och rabblade på från mina papper i 10 minuter och kollade upp och pratade med liiite inlevelse i typ fem sekunder... menmen, jaja, finns ingen som gillar att redovisa heller och idag har alla glömt hur monotont och tråkigt det lät när jag monologade fram min 1,5 sidor text.. 

Eller så har dom inte glömt det, för jag har ju även en förmåga att bli kanonröd i ansiktet när jag pratar där framme också.. även om jag inte är nervös så slår det till! Poff! så är jag så röd som man bara kan bli! o så står man där och kan inte tänka på nått annat än att alla ser hur röd jag är, och så försöker man fokusera på det man ska säga, och så vänder man ner ansiktet i pappren och maler på och hoppas på att ingen kommer komma ihåg det här imorgon..
- Men Men, det där var ju igår, idag är det en ny härlig dag!

Jag har suttit och kollat runt lite på Örebro Tingsrätts hemsida för jag var lite sugen på att gå iväg på rättegång idag, men jag hittade ingen information om vad det skulle hållas för offentliga förhandlingar så jag får väl helt enkelt bara slappa idag då ☺
Nån som vill fika?

Tjingeling!

1 kommentar:

Elin Wahlgren sa...

Jag håller med, det är hemskt att redovisa. Men som du sa, nu är det över :) Va roligt att gå på rättegång, spännande och läskigt på samma gång ju! Hoppas du får en bra helg gumsi! <3