torsdag 8 mars 2012

Äckligt!

Sånt här är vidrigt, riktigt vidrigt.
Det finns barn och mammor och pappor och flickor och pojkar och tanter och gubbar -människor som svälter i världen! o djur också för den delen. Oså sitter folk på flera miljarder dollar.
Om du har haxxat fram Facebook så ligger du bara på en 35e plats med dina 17,5 miljarder. Vilken plats du ligger på om du arbetar med att få fram medicin och mat till människorna Afrikas horn, hjälper familjer i krigsdrabbade områden och länder eller om du är en fantastiskt bra och god människa som gör allt du kan för att människor runt om i hela världen ska må bra, det framkommer inte här..

Vilken lista var det nu igen?

Varför är det det så bakvänt vad som är så viktigt? Om jag ligger utsvulten och sjuk i ett stekvarmt tält någonstans i, låt oss säga Kongo. Då hade jag hellre haft en välutbildad läkare hos mig som hade all tid och kunskap och vård i världen än Mark Zuckerberg hos mig som visade mig nya tidslinjen eller någon annan "häftig app."

Inget ont mot H&M, Facebook, IKEA och allt viktigt som finns på listan för visst, det är också saker vi behöver och som vi uppenbarligen vill ha!

-Men hallå, visst fan finns det pengar i världen! Hur mycket som helst.

Jag som kollar på Mello ringer och sms:ar alltid på det dyrare numret när jag röstar, jag tycker det är självklart! - O så blir man glad också :)

- Tack för din gåva.



Inga kommentarer: