tisdag 15 november 2011

Hmm..

"ska det verkligen behöva vara så att kanelbullar och mjölk inte är för alla?"
- Ja tydligen Valio! För eran mjölk är lite dyrare än andras.
Men Er tanke om att "mjölk är för alla" är ju fin, i teorin kanske!

Ibland händer det att jag dricker kaffe och vill ha mjölk, eller ska laga mat med grädde, creme fraiche eller mjölk i, och då är Valio's produkter verkligen jättebra, men det är ju så jäkla mycket dyrare än den "vanliga" mjölken så det är inget jag kan köpa med mig hem bara för att det "kan vara bra att ha". Man spontan-handlar inte med sig Valio-produkter precis..

Men, ändå, Tack Valio för att Ni faktiskt har gjort en mjölk som är "mjölkfri" och god! :)
När jag var liten så fick vi laktosallergiker dricka jätteäcklig havremjölk och tugga snuskiga kalcium-tabletter för att "få ett starkt skelett"..

En liten tanke mitt i matplaneringen såhär på tisdags eftermiddagen..


1 kommentar:

Linnea sa...

Ja valio har faktiskt den godaste laktosfria mjölken, men Icas är lite billigare men lite sötare bara. :) Tips bara