fredag 27 maj 2011

"cancer-avdelningen"

Jahaja, jag tog tag i det och ringde.
Jag började med Karlskoga och den avdelningen där jag låg för 10 veckor sedan och hon kunde bara ge mig numret till Uppsala Läns Landstings växel..
Så jag ringde dit, o idioten som svarade kunde inte tala om vilken avdelningen jag skulle till, och han frågar sin kollega mitt framför öronen på mig "Vad är numret till cancer-avdelningen".. för det första; - Det heter inte cancer-avdelningen ditt jävla pucko?!? 
och för det andra, Har jag cancer?? Since when, and why did'nt anybody tell me that?!

Iaf så sa han att han inte kunde koppla mig för han visste väl inte vilken avdelning jag skulle till, men jag frågade om han kunde försöka o ge mig förslag på vart jag skulle o då kom han på att det visst finns nått som heter onkolog-avdelningen, men dom är inte där förräns på måndag, o så finns det ju neurokirurgmottagningen, och det låter väl logiskt att jag ska dit kan jag tycka, - men dom kunde jag inte få numret till, dit kunde han bara koppla mig o där var det ju ingen som svarade.

Så jag ringde till karlskoga igen och sa att jag inte kommer någonvart och frågade om hon kunde kolla var min remiss har skickats, o då börjar hon i sin tur fråga en kollega vart man ska om man har en cysta i hjärnan, o så sitter dom två o dividerar en stund om vart det är tills jag frågar om hon inte kan kolla i min journal o sköterskan skiner upp och säger "jaa! vilken bra idé, att jag inte tänkte på det". 
- Oså kollar hon, och vad står det där? Jo, "inväntar svar, punkt". jaha, svar från vad&vem???
Nåja, tillslut fick dom fram ett nr till neuromottagningens rådgivning, och dom har öppet 13-14 mån-fre så jag får försöka ringa dit om en stund..

jag lovar att dom skrev ut mig från kga, säger att jag ska höra från uppsala inom 8 veckor, och glömmer och skicka remiss... that's my luck..

Såå, här sitter jag nu, tokhungrig med cancer o ska ringa canceravdelningen.
men annars är det bra. det rullar på, 
det går bra nu.

Tjingeling!

4 kommentarer:

AnnaIda sa...

GAAH! Man kan ju stressa upp sig över mindre.
BRA att du tog tag i det själv att ringa, men det är ju ett jädra sätt du blev behandlad på! Som om man inte redan mår rätt taskigt över att inte få svar liksom.

STYRKEKRAMAR till dig!

Nathalie sa...

Herregud vad oproffsigt :S usch!!! Vilken sköterska var de du pratade med på 1an? Hoppas de snart hör av sig eller att du får tag i dem, förstår att de måste va jobbigt att gå och bara vänta :(

moa sa...

Men herregud vilka puckon! Sätter dom vem som helst på att svara i telefon eller? Ska till uppsala på onsdag, ska jag leta upp honom och bombhota lite kanske ?

Elin sa...

-AnnaIda: TACK! Jag lyckas ju ha sån otur med saker o ting jämt, jag förstod ju att man inte skulle hamna rätt på första försöket men att behöva stöta på puckon som han är ju heelt otroligt!

-Nathalie; Jag kommer inte ihåg, fast det var henne jag pratade med båda gångerna så fastnade det inte :P jag var så fokuserad o nervös på mig själv o på att få något svar :) men hon var trevlig, hon sa att om jag inte kommer någonvart så får jag ringa ner till dom igen :) behöver jag ringa igen så ska jag fråga efter läkaren som hade hand om mig för han måste ju veta vad han har gjort (eller inte gjort!) iaf :)

-Moa: Jag har pratat med Anna så Peter är på väg upp med något supergiftigt som han har mixtrat ihop i labbet o ska mata dom med^^