fredag 4 mars 2011

jag är inte bitter, tokheller!

På riktigt, guuva många otrevliga, dryga, elaka, egoistiska människor det finns.. Jag lyckas, på nått vis väldigt ofta bli lurad och ställer därför väldigt ofta upp och fixar och hjälper. För jag tänker liksom att det skulle ju den göra för mig, det är väl klart!
Men nej, gång på gång på gång på gång blir jag motbevisad.. Det där lilla extra, det fina, det snälla, det är väldans sällan man ser, iaf jag.
"Jag tycker inte om folk.."
Jag ska inte bara fortsätta ogilla det sjukt egoistiska hos folk, jag ska bli osnäll också, för det verkar vara det man tjänar bäst på, i verkligheten. Att vara falsk och egoistisk.

Och visst, det kan absolut vara så att jag har haft en jäkla otur och sprungit in i väldigt många elaka människor i mina dagar, eller så är det kanske så att jag är mer känslig än andra och reagerar mer på folks dumhet, men det är väl ändå så, eller borde vara iaf, att om jag är snäll mot dig så kan väl du vara trevlig mot mig?

Behandla andra som du själv vill bli behandlad, right?
Published with Blogger-droid v1.6.7

2 kommentarer:

Monica sa...

Hej gullet!

Man kan bara leva efter sin övertygelse, även om det ibland känns som hela mänskligheten har gått på afterwork...... visst behandla andra som du själv vill bli behandlad det har jag alltid försökt lära er..de e bra regel men..snällhet kan ibland övergå i dumhet.
Fortsätt å vara snäll men inte dum/Puss & kram

Elin sa...

Snällhet kan övergå i att vara puckad, så skulle jag uttrycka det.. Är man snäll är gränsen hårfin att vara puckad, för man är puckad om man är för snäll mot människor som inte förtjänar att man ska vara snäll mot dom..