onsdag 25 augusti 2010

Memory Lane

Veronica, lilla-Leo och Mijo
Åh igår var en mysdag, jag fick lukta på bebis!
Jag tog en tur ut till Alkvettern igår, Veronica har ju äntligen fått sin bebis, lilla Leo ♥  
Jag fick lite pannkakor med sylt och grädde när jag kom och sen fixade Pär ihop en kladdkaka :) tacktack!

Efter att jag åkt från Förvaltarbostaden åkte jag över vägen och ner i Kyrksten.. 
Oh boy vilken nostalgitripp!

Jag hade fått i uppdrag av Frida att åka upp till vårt gamla hus och ta kort på björken som stod på vår gård, en björk som frida alltid klättrade upp i när hon ville vara ifred för ingen annan i familjen kunde ta sig upp dit^^
Men.. jag var tvungen och ringa och göra henne besviken för björken var bara en stubbe, helt avsågad.. lite typist, frida skulle ta med en bild till tatueraren för hon ska tatuera björken.. nu får det bli på fri hand istället...

Det var så konstigt när jag åkte över dom små gatorna, jag såg alla barn som bodde på vår gata, men nu var dom inte småbarn längre, dom var jättestora!
- och jag åkte förbi Änglagård där jag varit och lekt och busat med alla barnen så många ggr när jag hjälpte dagmammorna :) mysigt! 

känslan av att gå till bussen på mornarna, när vi lekte i lekparkerna, när vi sprang genom skogen och genade för att komma först, och i dungen där piffen, pellenin och pricken ligger begravda, stigen upp till Elsa&Gunnar, gärdena som är helt underbara och ligga på när höet precis är slaget så man kan bulla upp det till en säng och ligga och kolla på stjärnorna..^^
Ååå, det var mysigt!

Tjingeling!

Leo

1 kommentar:

f sa...

Piffen, Pellenin, Pricken, Herman, Fridolf och Ola. Rena rama djurkyrkogarden e de ju! Far folja med och kolla nar jag kan, lite kul att se allt samtidigt som jag aldrig vill ha med det att gora ..