tisdag 29 juni 2010

woowow vilken härlig dag

första gången jag vaknade så var det knallvarmt och jag var toktrött, det var när mats skulle upp imorse vid halv 7, då låg jag halvvaken tills jag fick hejdå-pussen och jag hörde att han låste dörren bakom sig. Då rullade jag över på hans sida av sängen, så gör jag varje morgon, det känns så varmt och mysigt, och sen somnade jag om.
Andra gången jag vaknade var det också knallvarmt och jag var fortfarande toktrött men då var det bannemej dags att gå upp om jag ville ha lite läsning och slappning i solen innan jobbet.
Så vid 10 gick jag upp, drog på mig bikinin och ett par shorts, tog med mig filt, kudde och bok och gick ner och parkerade mig på gräsmattan. Det var så skönt så skönt. Jag låg därute 1,5 timme innan jag kom på att jag var nog minsann hungrig. Så jag vek ihop filten, knallade in och fixade lite lunch, kyckling, och bulgur, och så kokade jag upp lite creme fraiche blandat med sweet chilisås, och majs såklart! mumma!

nu ska jag kila in i duschen och sen klä på mig lite innan jag cyklar iväg till jobbet.
det är bara ikväll och imorgon kvar, sen har jag faktiskt helg, wiehuu!

Tjingeling!

Inga kommentarer: