tisdag 9 februari 2010

Glamourama

Jag var tvungen o kolla upp fenomenet Glamourama som det både skrivs o talas om lite här o där.
o snälla, jag har kollat, jag varnar er, gör det inte, jag tog den smällen åt er!
- inte fan är det roligt o kolla på tre konstanthalvfulla preppy fjortizar som springer runt o halkar och ligger och skickar fyllesms till tony irwing o som dricker kaffe med blondinbella, och som går ut och bara mååååste åka till paris på torsdag för där kan man festa, och eftersom planet går så tidigt som 6 på morgonen så åker man direkt, med taxi förstås, kollektivtrafik är ett big nono, till flyget och fortsätter festandet på planet och i paris och sen hem igen.
jeez..
-sa jag att alla hade likadana pälsjackor på sig också, för det är ju bara såååå rätt just nu!

jeezuz..
alltså, man kan ju kolla i det syftet att det är fascinerande hur liksom de som är mest korkade och blåsta är de som liksom har makt över mycket nuförtiden, dom lyckas liksom.
de äger nattklubbar, äger en egen tidning, dom är förespråkarna för vad som är bra och dåligt rätt och fel.
o när ska detta vända?
har vi inte tröttnat på den här fjortiskulturen snart?
när ska det bli inne o va smart, lite ocool och faktiskt intresserad av sånt som intresserar vanliga människor?
inte fasiken vill jag, om jag skulle få barn någongång, att de växer upp till uppblåsta blonda pälsbärande högklackstravande puckon?
men jag vet inte, jag blev ju inte sån så då behöver ju inte mina barn bli det heller.
tack mamma för att jag blev halvnördig, lockig och lagom smart!

Inga kommentarer: