tisdag 24 februari 2009

Do you really want to hurt me?


amän fy fan!
Nu finns det visst ett företag till som jag måste hata, nämligen posten.

Jag har aldrig haft en åsikt om posten, det är väl bra att det finns en post?

men
förra veckan skickade jag ett brev. jag köpte ett frimärke och lade det i postlådan. idag låg det ett brev från posten innanför dörren.
- "Åh vad är det här för roligt", tänkte jag, och hoppades på något sätt att någon hade skickat något roligt till mig och att det var en liten avi som hade kommit.

men
inte då, verkligen inte, såhär stod det i brevet:
"Vi har i en kontroll funnit brev från er med för lite eller utan porto. Vi ber er därför betala in porto+expeditionsavgift med nedanstånde inbetalningskort.
Anteckning: 1st. Inrikes Frimärkt 1:a klass, rätt avgift 12.00kr"

Jag köpte ett frimärke, betalade alltså bara 6kronor, men rätt hade varit 2st frimärken= 12 kr.
Nu fick jag en faktura på 31kr. 31 jävla kronor!
För att jag missade 1 frimärke!
Fy fan!

Så från och med nu ska jag aldrig skriva AVS på brev jag skickar, för hade jag struntat i det så hade jag inte fått denna faktura, för då hade de minsann inte vetat vem jag var.
Och då hade de minsann inte behövt skriva detta brev till mig, och då hade de inte behövt göra nått expeditionsarbete!

Okej, det är inte mycket pengar, jag har 31kronor (tror jag)
men va fan!
seriöst?!


När fan ska min otur ta slut egentligen?

Jag och pengar går verkligen inte ihop!
Otur otur otur
!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så löjligt att det inte klokt. Har de inget annat för sig än att väga brev hela dagarna? jävla idioter

Elin sa...

Ja, löjligt är verkligen rätt ord!

Anonym sa...

hahah ja visst blir man chockad hur världen blir ;O) alltid något man ska få tebax.. . . men nu har du lärt dig att aldrig vara ärlig mer *ler* du vet man ska aldrig svara på radiotjänsten tele nr.. . dom e fan otroligt ringer som gamar .:D kan inte hjälpa att jag är en lantis utan tv ;O) *smILE* Puss v i r re