måndag 22 december 2008

yes, efter mycket om och men är jag hemma.


flygbuss och kryckor till flygplatsen i tokyo, sovandes på business class till frankfurt sen rullandes och bärandes ut från planet i rullstol, rullandes i rullstol till gaten, sen 2 timmar liggandes över 3 säten då benet var bundet runt en skena från låret ner till foten så det gick inte att böja.
på arlanda fick de bära ner mig från planet igen. sen rullstol ut till arriving spoten där morfar mötte upp mig o så fick jag ligga i baksätet ut till Lidingö där jag spenderade en sista natt med anna och saga.
på kvällen så fikade vi med nybakade lussebullar som birgitta bakat.
på morgonen gick anna o köpte pizza, och till det drack vi julmust- Hej Sverige!
På eftermiddagen kom morfar o hämtade mig, han hade skaffat kryckor, det var snällt, saker o ting blir så mycket enklare då.
ut till Vaxholm till mormor och morfar, fikade lite, pratade lite skit med mormor, och sen åkte vi till arlanda igen, för min sista flygtur, Arlanda-Karlstad.
det gick bra, men det är för tusan inte lätt o flyga med ett spjälat spikrakt ben!

i k-stad mötte pappa och f upp mig.
underbart!
fast konstigt.
kändes som att jag varit borta en vecka, allt var precis som vanligt.
vi åkte direkt till sjukhuset i k-stad.
mamma hade pratat med sjukvårdsupplysningen om att jag kommer direkt från japan med brutet ben och att det behöver fixas.
-"inga problem, vi faxar över alla uppgifter till k-stad akuten direkt".
jag kom till akuten, o de hade ingen aning om vem jag var eller vad jag gjorde där.
iom. att jag varit i Japan så fick jag inte vara inom väggarna på sjukhuset så hon bad oss sätta oss i bilen medans hon ringde några samtal till olika smittskyddsenheter.
jag kan tydligen ha fått massa bakterier från sjukhuset i Japan.
efter en stund ringde hon o medd. att jag var välkommen tillbaka, att jag fick vänta i väntrummet och att jag inte behövde plastas in o läggas i specialrum.
såå, efter 6 timmar på sjukhuset var vi klara o jag kunde åka hem.
jag röntgades och gipsades, det tog sammanlagt 25min, resten var väntetid i ett svinkallt väntrum.
Tack!

nu är jag i arvika och ligger o försöker komma ikapp med plugg som jag missat.
mamma slår in julklappar, pappa eldar och frida, tony, lisa och fredrik är i k-stad o handlar julklappar.

i 2 veckor ska jag ha gips, det hade läkt så fint efter de japanska läkarnas inslagning av mitt ben.
det är bra, men sen ska jag lära mig gå o använda benet normalt.
det kan ta ca 3 mån sa läkarna..
härligt....

kul jul!
o kul nyår!
wieeee!

Tjingeling!

Inga kommentarer: