tisdag 18 november 2008

04.12



"varför ska jag alltid vara så dum o naiv.
varför lär jag mig aldrig bara.
det finns ingen anledning o ligga här såhär, kom igen!
igår var det ombytta roller, då var jag den stora, tröstande, nu behöver jag den, -trösten.

jag borde njuta, gå ut o köpa mig en till coca-cola i automaten o spela bort mina pengar. men nej, istället låter jag timmarna sega förbi, och tyst tyst sitta och hoppas att orden ska komma, vet inte exakt vilka ord, men jag ska få dem, de orden som jag väntar på, orden med pricken över i:et, grädden på moset. orden som får tårarna att torka på ett kick, hjärtat att flyga upp i halsgropen och magen att fyllas med tiotusentals fjärilar som lever rövare i magen på mig.

men jag kan sluta att hoppas, det är som det är. tyst, tyst tyst."


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, tycker du :P? jaaa kanske...

Elin Wahlgren sa...

inte länge till gumman! för snart kmr vi och stör din trista kvällsrutin! ;) <3

Anonym sa...

När det är lite sådär tokigt, då brukar jag tänka på ite olika saker för att bli glad. För och främst Jonas Gardell. Sen brukar jag tänka (om det är längtan) att det är bättre att längta efter någon än att sakna ¨någon. För längtar man, så kommer man få träffas igen, saknar man så ses man inte igen i detta liv. Sen brukar jag också tänka, att man ska ta vara på nuet, och inte längta framåt, för då kommer man aldrig bli nöjd, för då när framtiden blivit nuet, kommer man längta efter en annan framtid. Allt har sin tid dvs. <3 !