fredag 3 oktober 2008

Hej på mârten!

Oooo!
det är mârten i arvika i helgen!
fy tusan va roligt!
typiskt att man missar det, men men.
imorgon ska jag på zooo, det där zooot som jag skrev om en gång här i bloggen, om lilla pandan som föddes :)
sen på söndag ska vi på marknad :)
om vi orkar imorgon efter zooot så ska vi gå in o köpa kamera till mig också^^
wiiie!

sitter o pratar med f på skype nu, hjälper honom o planera o fixa, han ska till England, Birmingham o kolla på UFC, om du vill med så säg till^^

idag var vi ute o åt på en sån där typisk japanska restaurang när man sitter på golvet med låga bord, och så måste man ta av sig skorna innan man kryper in och sätter sig :)
jätte mysigt :)
sen beställde man in mat, JÄTTE mycket mat, hon förklarade för oss att det tar ca 90min. innan du har fått in all mat, sen satte hon på den lilla spisen som var i bordet, och ställde upp en gryta med vatten och olja i, sen fick man in lite olika kött och grönsaker och så kokade man det i vattnet. Huur gott som helst :)
till det åt man ris med jordnötssås, och typ mosad blomkål, jag är inte så förtjust i den mosade grötiga blomkålen, (är inte riktigt blomkål men nära släkt iaf), men med lite sås på det så funkade det :) till efterrätt så fick man vaniljglass och till det varmt eller kallt té, men jag tog coca-cola- naturligvis, som till all annan mat :)
nu ska jag kila iväg o se vad de andra gör, och prata klart med fredrik.
imorn blir det tidigmorron så vi hinner se alla djuuren!

Tjingeling!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på Mârten:D kramar