måndag 13 oktober 2008

hej mörker, hej ensamma sängjävel hej saknigheten

japan tid: 01.55
nu är jag sådär saknig så jag inte vet var jag ska ta vägen.
det känns som det är storm i kroppen och jag kan inte ligga still, så sova är ju inte ens nån idé o försöka med.

jag hatar o va saknig, förstår inte folk som säger att det är mysigt. det suger!
hade väl vart okej om man va saknig om man bara skulle va ifrån varann i 2 dar, men det är inte direkt 2 dagar kvar tills jag får somna hos honom.. :(

nee, uusch, jag ska sluta deppa.
jag är i tokyo!

vi gick ner till narimasu idag igen.
det var mysit, jag köpte lite julisar, och så åt vi nudlar^^
det är helgdag idag, upptäckte peter när han kom till jobbet imorse och det inte var en kotte där, och då jobbar han på Japans största forskningscenter, där det brukar vara rätt så mycket folk, så det kändes väldigt tomt att komma in i byggnaden och det var alldeles tyst..

hur som helst, helgdag och folk var lediga från jobbet.
idag var en dag då man ska fira sporten och engagemanget för sporten. (alltså inte riktigt min dag, jag firade den genom att köpa hem tako wayo från skylark, köpa rulltårta på 7eleven och coca-cola i automaten)
men hur som helst så det har varit stort pådrag på tv med massa shower, ni vet när dom bär runt på jätte stora drakar och sånt.

vi såg även ett stort tåg med folk igår kväll när vi var i narimasu som kom bärandes på, ja, det såg ut som sånna där som man bar kungar och kejsare i förr, när tjänarna lyfte upp pinnar på axlarna, typ 2 fram 2 bak och så satt kungen i en tron i mitten, fast den va jätte stor och lång så det var typ 25-30st som bar, och det var ingen kung i mitten utan ett tempel.
det var ascoolt, men jag, klantig som jag är, hade inte kameran med mig..:/
men men jaja, får väl hoppas att det kommer fler tåg.

på onsdag är en till högtidsdag, en högtid för att respektera de äldre^^
undrar om jag räknas som de äldre?

1 kommentar:

Elin Wahlgren sa...

jag längtar med! så fruktansvärt mkt!! :D ska bli så jävla kul, har mkt stora förväntningar ;)
men saknig kan du vara på planet hem nu ska du bara njuta av att vara i japan!!! :DD:D:D:D:D