måndag 27 oktober 2008

Hej hopp! Här kommer mitt 700:e inlägg, läs och njut mina vänner. (o ickevänner också)


idag vaknade jag klockan 14.10, jag gick upp, duschade, gjorde mig iordning, hoppade över frukosten, satt lite o spelade patients på datorn, bestämde med anna och peter att vi skulle iväg till Akihabara-äntligen, går för o packa väskan, går ut i vardagsrummet, upptäcker att anna o peter sover, spelar lite patients, efter ett tag kommer peter o frågar om jag är redo för o gå, jag går in o väcker anna, vi går, det regnar lite men inte så farligt, ner till narimasu, in på tunnelbanan, till ikebukuro, byte mot ueno, och sen, ääntligen, framme i Akihabara - Electronic Town!
fy fan va jag njöööt, fast inte min elöverkänsliga kropp, -men det struntade jag i, jag gick runt där med mina rödblossiga kinder o tittade och pillade på alla sladdar o alla prylar, jag syndade o köpte en sladd till mig själv, som jag kan ha till tv:n så vi kan kolla på lite vettiga grejjor istället för bara di där japanske programmen.
jag hittade en mycket bra julis också^^
o en liten nyckelring, som är som en liten fyrkant med lite runda knappar på, o vet ni vad? ni vet bubbelplast? (sån där plast som är typ som den bästa plasten i hela världen!) det är en bubbelplasttryckare! bubbelplasten tar aldrig slut, man kan trycka o trycka o trycka hur länge som helst! den kommer alltid få följa med mig, vart jag än går! For ever and ever! <3

vi åt sushi också, o där inne hade dom ett stort tomt akvarium, eller ja, inte tomt de var massa fiskar i såklart, jätte stora och pyttesmå, men det var tomt för det fanns inget mer i, som typ sjögräs och sten o så, som man brukar ha hemma, sån lyx får inte matfiskar..
usch.
jag smakade och sen gick jag till mcdonalds o åt där, jag är inte så förtjust i rå fisk, är inte så mycket för konsistensen, smaken går an men hjärnan förstår inte det och känner bara hur slajmit det är^^ fast wasabin är god, o riset, o sojjan

jaja, nu blev klockan 04.39 igen. prutt.
f ringer o väcker mig när han kommer hem från jobbet inatt, klockan är ca 10 på morronen här då så måste väl sova.

Tjingeling!

3 kommentarer:

tilda sa...

OMG ! jag skulle kunna mörda för en bubbelplasttryckare!!!

Anonym sa...

Låter som ett häftigt ställe:D skulle vilja gå där och handla:S en sådan bubbelplast tryckare fins på coolstuff.se:D kramar

Elin Wahlgren sa...

mihiii! va skojjigt!
jag vill prova japansk sushi när jag kommer! :D