måndag 29 september 2008

nu regnar det katter och hundar!

ja fy tusan va det regnar!
har regnat precis hela dagen, anna o jag blev dyngblöta medan Saga låg så varm o gå i vagnen, fy tusan va fuskit!
Det blev ingen handling, va inte riktigt på shoppinghumör när det rann och droppade vatten från hela mig. Så vi satte oss på ett café och fikade istället.
Japanerna är inte så bra på engelska, anna beställde en stor soya latte, och hon fick en liten vanlig kaffe, jag beställde en liten blood orange juice, fick en stor is latte^^ o ändå står allt på engelska på skyltarna inne på det cafét så det borde inte va så svårt för dom o förstå, men ibland är det tydligen inte så lätt. Tur att det är japanska kurs imorn, så vi lär oss någonting^^

Saga blir så gullad med var hon än går, alla är så facinerade över en liten "ljus, blåögd" bebis, på tunnelbanan sätter sig farbröder och pillar på henne och på affärerna kommer tanter fram och ska gulla med hennes kinder. Så söta så^^

eftersom det regnade idag så fick det bli mat hemma, anna o jag gick in på ikoyokido o handlade så vi kunde göra spagetti&köttfärssås.. efter 5 dagar med friterat och fisk så var det ganska gott :)

i entrén här utanför lägenheten idag så mötte vi en till mamma med en liten tjej i samma ålder som saga, hon frågade om vi var svenskar för det var hon också, o det är vi ju, hon blev så glad, anna har ju både mig o saga på dagarna när peter jobbar men hon har bara sin lilla maja hela dagarna när hennes man jobbar, stackarn.
Hon berättade att de ska vara här i 2 år, då kändes inte mina 3 månader så himla farligt^^^
- jag kommer ju hem snart !

Tjingeling!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bäst för dig att du är påväg hem! Jag börjar få en smula tråkigt här hemma .