måndag 29 september 2008

good morning jetlag

jahopps då ligger man här igen då, klockan är alldeles snart 1 på natten och jag är pigg som en lärka. när tusan ska jag ställa om mig egentligen? lagom tills jag åker hem igen?
o ändå ringde älsklingen o väckte mig vid 11 imorse, 11 här i japan, 04 i Sverige, för att jag skulle bli trött men nehe, så han ska ringa mig när han kommer hem från jobbet inatt, så det kanske blir vid halv7,7,halv 8 nångång för mig så ska jag försöka ta mig upp då. imorgon hinner vi inte hitta på så mycket innan peter kommer hem från jobbet igen och språkkursen börjar^^

förut va anna och jag ute o gick en nattpromenix för att bli trötta, vi gick till 7eleven som ligger runt hörnan här, och jag blev lite smått skärrad. härromdagen pratade vi om geishor och vi gick förbi några "små affärer som ligger en trappa ner", om ni förstår vad jag menar, och då berättade peter att mangaporr är välidgt vanligt här, och att flickorna börjar köpa mangaporrtidningar redan i 14-15års åldern.. o ett sånt tidningsställ gick jag förbi inne på 7eleven och det såg så hemskt otäckt ut! dom brukar ju vara så söta på sånna där manga tidningar o så helt plötsligt såg dom ut sådär! nee, usch o fy, inte min grejj.

Nu ska jag kolla på film, började kolla på Mamma Mia igår, men den va alldeles för bra för att sitta och le och sjunga till ensam så den ska jag ta med anna någon kväll :)

2 kommentarer:

Elin Wahlgren sa...

mamma mia är bra, men jag kunde dock bara de "valigaste" abba låtarna :p

Anonym sa...

åh kul med japanska!! du msået uppdatera hur de går för er!