tisdag 12 augusti 2008

Just a little bit stronger

bara för att jag tycker en sak, och du en annan, behöver du väl inte få mig att känna mig korkad, inskränkt, dum, enfaldig, trög, ointelligent, obegåvad, knasig, fåraktig, IQ-befriad, knäpp, pucko, blåst, pantad, pundig, hjärndöd, idiotisk, rudis, bombad, beng, bränd..? eller?

Vi har alla varsin åsikt om det mesta och det är väl det som är ganska så roligt?

Ibland är det jätte roligt att prata av sig med någon som tycker likadant men det kan ju ibland vara minst lika kul och prata med någon som ser samma sak ur ett helt annat perspektiv? eller?

jag är så trött på att ha folk omkring mig som får mig att känna mig just korkad för att jag och min kropp och min hjärna och mitt hjärta reagerar på ett visst sätt?

du tycker att just det här inte är någon big deal, okej, så ser du det, men för mig är just det här jobbigt.

kan inte det vara okej för mig att känna så?

så funkar jag, och jag reagar såhär,
du är inte likadan, och det är helt okej för mig.


Inga kommentarer: