tisdag 8 juli 2008

carry me home

idag var det dags för jobb igen.
det var inte så jätte kul men det var skönt att det regnade iallefall,
hade det varit fint väder hade jag ringt o sagt upp mig :p

Semestern har varit jätte bra.
Var ute på Lillerud och jobbade en vecka, tog hand om kossorna^^ bilder kommer på bilddagboken vid tillfälle.
Matade kalvarna med nappflaska, mockade, o föste alla korna fram och tillbaka mellan de olika hagarna och till och från mjölkningen.
- Jag har mjölkat kossor^^
Det var huur roligt som helst att ta hand om kossorna, men slitsamt, hade träningsvärk som attans i min stackars otränade kropp..^^

Det var festival också och det var också en himla massa roligheter!
Kollade bla. på Håkan, Hellacopters och Soilwork.
bra skit^^ bilder kommer på bilddagboken vid tillfälle.

vi hann med en sväng uppe i långnäs, med anna, peter och saga också.
eller det var ju inte bara dom, peters släkt hade den årliga familjefejden, med golfspelande, god mat, dragspelsspelning, prisutdelning och mycket alkohol så jag och f hängde på dom, och fick pris för bästa nykomlingar^^
vi är nog välkomna nästa år också, vi skötte oss finfint :)

f jobbar över inatt, de skulle ha slutat halv 23.30 men jobbar över till 02.30.
så jag sitter här o har grejjat lite hemma, plockat undan, fikat och bytt gardiner.
hämtade malin när hon slutade jobba och så åkte vi ner till max en sväng..

funderar på vad man ska göra med natten nu när jag ändå sitter här vaken och pigg..
skulle vilja se en film men hittade inget jag var sugen på här på datorn så ska nog gå o leta inne i filmlådan istället. det finns en del godingar må jag säga.

Tack för underbart semesterväder, och ännu underbarare festivalhäng^^
Y

Tjingeling !

Inga kommentarer: