onsdag 12 mars 2008

Åmen fy tusan va klantig jag är !

Annas bebis har svårt för o komma ut, hon trivs helt enkelt inne i magen.
Men idag har läkarna bestämt sig för att plocka ut den.
Så det får bli ett litet kejsarsnitt.

Hur som helst, igår var jag på väg på busstationen för att ta 17.20 bussen upp till sthlm.
Efter halva vägen ringer mamma och säger att "Nuuu är det på gång ! Så det är ingen som kan hämta upp dig"
Jag vände och gick hem, och sen efter nån timme ringde mamma och sa att det inte blev nått så hon var på väg tillbaka till L-ö för att sova.
Typist ! Jag kunde ha åkt, och jag hade kunnat blivit upphämtad !
Så, jag bestämde mig för att åka upp nu på morgonen istället, jag kollade bussarna flera ggr, och jag bestämde mig för att ta den som gick 5 i 10.
Så jag gick upp i god tid idag, vid 8, jag duschade gjorde mig iordning packade ner lilla presenten.
Och sen ringer mamma och säger att nu är det på gång, nu ska dom snitta, så det fanns ingen som kunde hämta mig idag heller, men jag tänkte att jag skulle vara modig och åka upp och sen ta mig ut till Danderyd sjukhus helt själv!

Och eftersom klockan bara var 08.51 när jag var färdig med allt här hemma, så satte jag mig vid datorn för o kolla runt lite.
Och så kollar jag runt lite på Swebus Express och upptäcker att bussen gick 08.55 !
Alltså om 3 min !

Fan va klantig jag är !

men men, jaja, jag är uppe nu, nån som vill hitta på nått?

Tjingeling !

Inga kommentarer: