tisdag 19 februari 2008

09.36

jag har precis ringt och sjukanmält mig.
dä ä gött dä !

jo, eftersom jag ändå är hemma idag, och kan ligga i sängen fram tills kl 14.00 så fördriver jag tiden med att läsa lite bloggar.
och en blogg som jag har hittat och förundrats över, det är Jenny Östergren's på tv4.
http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/603703.html

när jag ser henne sitta i tv4 soffan och diskutera dagens nyheter och händelser så uppfattar jag henne som ganska elak;
1 ond, ondskefull, samvetslös, lömsk, grym, hemsk, giftig, gemen, stygg, jäklig, djävlig, taskig, tarvlig, besvärlig, oschyst, ovänlig, dum, rutten, nedrig, sarkastisk.
men när jag läser hennes blogg så uppfattar jag henne nästan som lite "korkad".
jag uppfattar inte alls hennes tv4 roll i soffan på samma sätt som jag uppfattar hennes blogg. det känns inte som att det är samma person som gör de 2 olika sakerna, sitter o soffan och känslokallt levererar nyheter och sen sätter sig o bloggar om hur upptagen hon är och hur mycker viktiga möten och uppdrag hon ska ut på.
och när jag tänker på att jag inte uppfattar bloggen på samma sätt som jag uppfattar henne i tv soffan så börjar jag fundera lite grann på Carolina Gynning.
För det finns de som säger att Carolina Gynning är en himla intelligent tjej.
och det skulle absolut inte förvåna mig om det vore så !
För idag har det ju blivit lite av ett "mode" att vara en "dum blondin", och det är lite så man ska vara för att lyckas i världen just nu.
å Carolina är väl inte dummare än att hon har förstått att vill hon lyckas så är det ju just den här rollen hon ska klä sig i.
Det finns ju massa roligt och flummigt som man kanske skulle vilja uppleva här i världen men verkligen aldrig kommer kunna få.
Tex. åka till Moskva och shoppa och dansa med Doktor Alban, eller hänga med groupies och generas åt deras hängvivenhet till de rockstjärnor de ligger med.
Det är ju faktiskt så att Carolina har ju fattat precis hur hon ska bete sig för att alla ska dansa runt hennes lyra !
och hur hon ska få göra ett program för kanal5 som visas på bästa sändningstid där hon bara får göra massa skojiga och konstiga saker.
och för att komma tillbaka till Jenny Östergren så är väl inte hon heller dummare än att hon också har förstått hur man ska göra.
Att sitta som en stel pinne i en tv4 soffa tar henne kanske inte in på de "coola ställena" eller får henne att hänga med "de coola människorna".
Men om hon i sin blogg spelar en korkad, självupptagen, "blondin", då jädrans kan det hända grejjor.
Det här var bara en liten fundering jag hade medans jag låg här och inte kunde sova.
och när jag pratar om korkad blondin, så är det så långt ifrån hårfärgen man kan komma som jag pratar om, jag är ju ändå så pass smart att jag har förstått att en viss hårfärg inte gör dig mer eller mindre korkad.
utan det handlar om de idiotiska ideal som finns idag. tyvärr.
Tjingeling !

Inga kommentarer: