måndag 11 juni 2007

Måndag kväll

jahopp, då var det måndag kväll.
f sover och jag sitter med datorn i knät och kollar på lyxfällan.
helgen har varit helt underbar även om ångesten för skolkning i fredags börjar krypa sig på.
I fredags eftermiddag åkte vi ut till Lidingö. Väl där packades engångsgrillen ner och så gick vi upp till berget och grillade, såg ut över vattnet, Silja färjorna som åkte iväg och luftballongerna som lyfte från Bromma.
Under kvällen tömdes bubbelvinflaskorna och bryggan som Anna och jag suttit ensamma på under natten fylldes med lustigt folk.^^

Hela lördagen spenderades i Rålandshovparken,
och middagenen spenderades vid djurgårdsbron och strandbryggan.
sen avslutade vi kvällen med att gå längs Strandvägen och slutligen ta en taxi från Stureplan och hem. I taxin höll chauffören på att dö av skratt då jag höll på att dö av skräck; Världens största spindel satt på min hals och avslutade sin färd innanför tröjan. Jag höll verkligen på att dö!!

Väl hemma så kollade vi lite på film och gick slutligen och lade oss, nyktra. det var ju inte alls meningen att anna och jag skulle tömma vinflaskorna på fredagen så lördagen orkade vi inte alls mycket.

På söndag morgon vaknade jag av att Anna bakade äppelpaj, för idag skulle vi ut till Mormor och Morfar. Så himla roligt och mormor var så glad att träffa både mig och fredrik. Ni som känner mig förstår hur mycket det betyder att Mormor vad glad och att vi faktiskt var där, och det vet jag att morfar och var, även om han har ett speciellt men roligt sätt att visa det på^^
Hela söndagen spenderades ute i Vaxholm, hos mormor och morfar, som sagt, där fikade vi, tog första doppet i havet och spelade boule, och allt detta på mormor och morfar otroligt stoora gård och mysiga lilla strand.
Kommer lägga upp bilder på http://pepplas.bilddagboken.se/ så fort jag orkar^^

F och jag tog bilen från Vaxholm vid 18.30 ungefär och var väl hemma strax efter 21.00. Först var vi ute hos F och tänkte sova där men det var alldeles för varmt i hans lilla rum så vi åkte hem till lägenheten nästan på en gång. Här avslutades kvällen med en film och sen tätt ihop i min 90säng.

Idag har jag jobbat till 15.00 och efter det så åkte vi ner till stan och köpte present till Teo, fredrik's lillebror och så åkte vi iväg för lite presentöppning och fika hos dom 3 bröderna bus.

nu ska jag alldeles strax krypa ner hos f.

Anna, det var hur kul som helst att träffas i helgen och jag saknar dig redan !
Dig också Peter ! :)

psst.. idag är jag så jädrans stolt över mig själv^^

Tjingeling !

Inga kommentarer: