onsdag 2 maj 2007

lill-lördag

här sitter jag nyduschad, inlindad i pyamas och morgonrock, med en kopp te och lite cashewnötter.

är ledig både imorgon och på fredag, jobbar hela helgen men försöker att inte tänka så mycket på det.


funderade på att åka hem nu när jag var ledig men jag bestämde mig för att stanna här istället.

känns som att jag flyr härifrån varenda lediga minut, vet inte varför men vet inte vad jag ska göra här, det känns mer hemma i arvika, där kan jag gå på stan och mysa, ta en fika eller luncha med mamma, sitta vid vattnet och kolla på båtarna och mysa med en glass.

förstår inte vad som gör att det känns mer som hemma där, men det är väl just det att jag egentligen inte vet vad som håller mig kvar här.

- den som säger att hemma är där man bor har aldrig varit hos mig


usch, det har känts så bra hela dagen, och det pirrar i magen när jag kommer hem.

men nu vill jag dricka vin o ringa anna, eller ännu bättre, åka till anna !

men hon jobbar och gräver och sliter hela dagarna så hon skulle väl bara somna om jag åkte ner dit. är så glad för hennes skull, tänk att det går så bra för henne. hon är verkligen i Grekland och gräver fram viktiga saker !


nu ska jag fylla på te koppen och plocka fram suduko boken.


Tjingeling!


1 kommentar:

Anonym sa...

ÅÅÅ PÖSSS på dig! du e mitt största och enda FAN!