tisdag 24 april 2007

en liten jävla ångest .

nu har den inte varit här på så länge och så attackerar den mig såhär.
jag känner den överallt, vad jag ska äta, hur det ser ut här hemma, varför jag inte sover, varför jag inte går upp, ska jag ligga i mysbyxor tills jag börjar jobba, -nej gå upp o gör dig iordning, hitt på nått för fan.
- över jobbet, över bilen, över lägenheten, över att jag inte åker ut till bjurtjärn o säger hej till frida nu när hon är här.
jag hatar det jag hatar det jag hatar det.

jag tror mycket hänger på jobbet.
jag hatar det.
men vad ska jag göra.
ska jag skita i det o vara pank o flytta hem o göra ingenting?!
tanken lockar mig men man måste ju vara realist, det funkar ju liksom inte så.

jobbar vi för att leva eller lever vi för att jobba
nu ska jag plocka undan det värsta här hemma, sen plockar jag fram lite frukost och myser i soffan framför sista avsnitten av Heroes.
jag måste ju få göra ingenting.
Tjingeling !

Inga kommentarer: