söndag 18 mars 2007

View from the afternoon

02.07
idag har varit en alldeles lagom dag.
vaknade vid halv 12. gjorde mig iordning, städade lite i lägenheten väckte F, åkte ner till stan och lämnade in 2 filmer vi hyrde igår, åkte hem till F och lämnade honom där, och sen åkte jag till arvika. det var soligt och varmt och jag längtar efter att få hoppa i sjön och sen ligga på stenarna och soltorka.
när jag kom fram till arvika så hittar jag resten av familjen i skogen. frida iförd orange skyddhjälm och säkerhetsbyxor på sig, för hon hugger träd. mamma och pappa går omkring i blåbyxor. jag som kom i stövlar och kjol passade inte riktigt in. men jag klampade upp i skogen och applåderade vilt åt lillasyster som är något av det coolaste jag sett när hon går runt o skogen och fäller träd :)

men efter en stund fick jag in henne i huset där jag övertalade henne att vi skulle åka till charlottenberg. och det gjorde vi. hon visade mig donkan där hon ska jobba, och jag var lite onödigt dryg mot nån spellevink på hennes jobb, men ibland blir det så, o han var inte särskillt trevlig från början. hur som helst, vi gick in på överskottsbolaget och köpte tvättmedel, diskmedel och sånt viktigt som är billigt på ÖoB. eftermiddagen i charlottenberg avslutades med H&M där jag hittade lite fina toppar.

när vi kom hem stod mamma och pappa och lagade mat, kyckling paj. super gott.
sen har vi suttit framför tv:n resten av kvällen, dom andra har precis gått upp till sig och jag ligger framför tv:n i min bäddsoffa och kollar på poker.
det är lite småtråkit så jag ska nog somna framför Sex and the City istället.
hoppas ni har haft en bra lördag !

Tjingeling !

Inga kommentarer: