måndag 12 mars 2007

stockholm i mitt hjärta

hopps, då var jag här igen, i kga. ..

kom hem från sthlm vid 02.18 inatt, lämnade inte anna och peter förrän 23.42. vill vara där så mycket det bara går, och eftersom jag ändå börjar jobba 15.00 idag så funkade det utmärkt.
har haft en underbar helg. det var vår 12 grader varmt och soligt som bara den ! på lördagen tog anna och jag bilen, jag körde såklart (!) ut till andra sidan Lidingö, helt underbart mysigt. Där gick vi och kollade på hästar, vatten, is och gamla stora fina hus. kan inte annat än älska det!
- På lördagskvällen blev det rosa hallon drinkar och melodifestival, jag tycker inte att rätt låt vann. men men, dom blir säkert kalas bra i finland.
Efter melodifestivalen så spetsade peter våra drinkar med, aa, det mesta han hade hemma.
Och sen blev det utgång. vi skulle in på snaps var det tänkt men så blev det inte så vi gick till Medusa.
fredrik var överlycklig. tokiga hårdrockare och en dj instängd i en bur som spelade rock rock och hårdrock . nice som fan. även om mitt fina hjärthalsband inte passade in och fick läggas i fickan då både jag och anna var klädda för sture. men men. nice blev det iaf.

i söndags så tog vi också bilen men då körde peter för jag vill inte köra på ställen som är bortom bron ! då gick vi ute bland ett av universitets områdena. där mattematiker, och asiater håller till. himla fint ställe ! gamla hus som en gång i tiden var ett stort vetrinär område, med apotek för djur, väntsalar, kemi labb och operations salar. alla gamla fina hus stod kvar. och där vid husen och vattnet gick vi omkring. riktigt mysigt i vårsolen !


jag saknar anna så jag döör, får ångest av att vara här . .

Inga kommentarer: