torsdag 1 november 2012

g33k!

Eftersom jag har höstlov idag så tänkte jag vara effektiv och göra klart seminarieuppgiften till nästa vecka. Jag tänkte ju även att jag skulle få det klart under förmiddagen så jag kunde känna mig nöjd resten av dagen. Men, vi köpte ny dator förra veckan och uppgraderade till Windows 8, big big mistake när man försöker plugga! Först fick jag krångla för att få Word att funka, o jag behövde egentligen inte Word men jag behövde ju få till det med hela Office-paketet och Word kan ju vara bra att ha till senare skolarbeten.. Jag behövde även skriva ut lite arbetsmaterial så jag skulle till o installera min superproffsiga multifunktionella trådlösa wifi skrivare till nya datorn också men den är naturligtvis inte kompatibel med Windows8!! - Vilket jag egentligen hade konstaterat innan jag satt 30minuter i kö till lexmark-supporten (men jag tänkte att dom kanske hade en liten mirakelkur som fick allt o funka). Så nu måste jag usb:a fram och tillbaka när jag vill skriva ut, kopiera och scanna in något till datorn.. Nu är klockan närmare 7 på kvällen och vi är precis klara med office, photoshop, alla appar som man kan ha, alla inställningar som behövs till alla appar, hur man synkar konton, bluetoothar, hur vi kan synka och inte synka våra individuella skrivbord, synka och inte synka till våra Windows telefoner mm. m.m...

Visst ser Windows 8 snyggt ut men man får minsann se till att vänja sig..

Inga kommentarer: