tisdag 21 augusti 2012

en vecka kvar..


Nu börjar nervositeten och förväntan göra sig påmind.. Om en vecka börjar praktiken. Sex månader som skolkurator.. Jag är så glad för att jag fick den här platsen, jag tror det blir kanonbra! Det är ju det jag har velat bli sen jag var 12år och nu är det liksom dags att prova på. Men ändå..


Det är nog de första dagarna som oroar mig, när jag ska lära mig rutinerna och hälsa på alla lärare, vara med på första elevhälsa-mötet, presentera mig för alla klasser och elever, dessutom ska jag ju vara på två gymnasium så jag har väldigt många elever och lärare att hälsa på ╝

Nåja, jag håller hursomhelst på att förbereda mig. 
Ni vet när man var liten och man hade köpt nya kläder och en ny ryggsäck och man trippade stolt iväg till bussen? Så är det nu, förra veckan beställde jag en fin röd kappa och nya byxor och tröjor, jag har bokat tid hos frisören så jag kan fräscha upp håret och på lördag ska jag inhandla "ett par" skor. 
Nu måste jag ju komma upp och göra mig i ordning ordentligt på morgonen, och inte bara dra på mig jeansen och gårdagens tröjja o sätta mig på bussen och sen slappa på föreläsningen. 
- Nu ska jag vara pigg&glad från första minuten på "arbetsplatsen" och bästa sättet att vara glad är att titta på mig själv i spegeln innan jag går iväg och känna mig fin när jag trippar iväg till bussen..




Inga kommentarer: