lördag 7 juli 2012

..ifall inte nån sätter fart..

Jag ligger nerkrypen i sängen o lyssnar på "Barbaras Grannar", dom spelar på Harrys och när dom spelar på utomhusscenen hörs det likaväl som om det vore grannen som spelade :)
Jag gillar det. Jag får sommarlovs-känslor av att höra musiken på avstånd och gissa vad dom sjunger om o hur dom ser ut..
Nästan alla mina sommarlov spenderade jag hos min farmor. Där låg jag i min lilla hopfällbara säng som gnisslade när jag vände på mig, o så lyssnade jag hela nätterna på Arvikafestivalens dunk. Åh vad jag längtade tills jag blev stor och fick gå o lyssna på all musik, att stå där, mitt i allt blinkande ljus och att få vara ute sådär hela natten! Jag var så avundsjuk på alla som fick vara där! Jag insupte atmosfären så mycket jag bara kunde! - Jag hörde publikens jubel och jag föreställde mig att jag var där och var sådär euforiskt lycklig som man blir när man får höra och se något riktigt bra!

Jag har alltid svårt att sova på sommarnätterna. Jag vill vara kvar ute o bara njuta av den behagliga sommarnattens ljumma vindar, hänga med fina människor fram till sena morgonen, den rosa-beige:a himlen och lukterna från rosenbuskar och jasminer!
Det är doften av sommarlov!
Ni vet ett sånt där riktigt härligt sommarlov som man bara hade då, när sommarlovet verkligen var ett sommarlov och inte bara ett uppehåll!
Minnet utav den tiden och som en påminnelse av att njuta, finns kvar i ljud och dofter. Det bästa som finns är kvällspromenaderna. Då doftar det allra bäst & mest!

Ha en fin natt alla! 

Inga kommentarer: