onsdag 4 juli 2012

en sommarresa

Vi lämnade Waxholm efter en lika stressig och flummig midsommar som det alltid är med familjen. Vi sov en natt hos Anna&Peter&Saga&Loke. Anna och jag filosoferade och bröllopade fram till småtimmarna på balkongen i sommarnatten..

På tisdagens morgon var det dags att packa ner sig i bilen och åka mot Nynäshamn. Inga konstigheter med det. Vi hittade fram, hittade parkering och hittade Mats föräldrar, som planerat.
Vi entrade färjan, allt var perfekt. Vi hittade våra platser, det fanns supermånga restauranger och kiosker så så fort färjan lämnade hamn så skulle vi köpa mat. Mats och jag gick ut på soldäck o där tänkte jag att vi skulle stå så där romantiskt och se hur vi lämnade hamn och flöt ut längst med solstrålarna som simmade fram över vågorna..
- Tji fick jag!

Medan vi stod på det där förbaskade soldäcket så kände jag hur jag blev allt mer o mer illamående. och så började det... Jag blev sjösjukare än vad jag någonsin har blivit!
Jag försökte äta (den svindyra maten som vi köpte i restaurangen) men fick inte ner en bit, jag försökte dricka vatten men icke, vi gick tillbaka till våra platser och där däckade jag efter ett par minuter och så sov jag de resterande två timmar som återstod av den 3,5 långa resan..
Efter den färden åkte vi tillsammans med Mats föräldrar i husbilen och letade upp campingen. Mats och jag hyrde en stuga som var helt perfekt! Helt ny! Vi var dom första som bodde där så vi invigde den ordentligt..^^

Första kvällen gick jag o mats omkring i Visby och strosade runt bland dom fina små pittoreska kvarteren och åt middag på en mysig uteservering.

En annan dag hyrde vi cyklar och cyklade till Lummelundagrottorna.
Och stannade vid den härliga Vallmo-ängen som dök upp längst vägen.

Torsdag natt gick färjan hem så efter en dags turistande så entrade vi färjan igen.
Det var bara 83 passagerare totalt på den stora färjan så vi hade gott om utrymme. Tillsammans med mina åksjukepiller så gick resan väldigt bra. Vi gjorde som alla andra och somnade på golvet vid fönstrena, till utsiten av en stjärnklar himmel och ett lungt och stilla hav..

matilda sa...

åååh, låter sjukt fint o idylliskt ju!

Elin sa...

Det var faktiskt det :) Campingen låg precis vid ringmuren och havet var precis nedanför så man hörde stora härliga vågor rulla in på nätterna när allt annat var tyst :) Åk dit!

tilda sa...

jag har alltid velat åka till gotland, men när man kollar resor dit och inser att man likagärna kan åka till ett annat land med solgaranti för samma pengar så brukar det bli så istället :/

Elin sa...

I know! Svindyrt att ta sig över men det blir lite "utomlands-känsla" så det gör inte så mycket :) nu har jag varit där o kan sikta vidare :)