torsdag 19 april 2012

Justja!
Ikväll ska jag inte missa Skönhetsbubblan, på svt1 21.00.

På allvar, hur viktigt är det att ha "en fin" framstjärt eller en stor snopp? Det har blivit så konstigt och så märkligt vad det är som är viktigt och vad som är fint liksom.
Nån gräns måste det väl ändå finnas?
Ja, jag tycker jag är ful när jag kommer upp på morgonen men det är för att jag har fått ganska så mycket mer finnar sedan jag fick sluta med p-ringarna jag hade förut och det enda jag kan ha nu är mini-piller, pga av epilepsi medicinen, och för att jag har haft svårt att sova i ett år så jag har svarta påsar under ögonen.

Det är jättebra att man kan göra plastikoperationer och ingrepp av olika slag, för folk som exempel varit med om olyckor eller lider av någon sjukdom, eller aa, okej, om man mår riktigt dåligt över något på sin kropp. Men ska man byta utseende fram&tillbaka beroende på vad som är "inne" och hur man "ska" se ut? Förr bytte man klädstil när man ville "passa in" eller ville förnya sig, idag (om man har pengar) så förändrar man hela sin kropp istället!

Titta ordentligt på de gamla skrynkliga människorna idag för så kommer vi uppenbarligen inte låta oss se ut längre. Kanske vi är sista generationerna som ser så skrynkliga människor.

Finns det någon gräns? Och var går den?

1 kommentar:

Linnea sa...

Ja, jag håller med dig. Sjuk hur långt det kan gå! Tack för tipset, jag ska titta :) Jo tack, aaas jobbigt ;)