onsdag 21 mars 2012

Solen tar allt fler svenskars liv

Alla pratar om cancer.. Men hur mycket gör man faktiskt medvetet för att undvika den sorten som vi faktiskt kan försöka undvika..? 500 tros dö av hudcancer iår, det är liknande siffror som vi hör varje år men ändå fortsätter vi åka på solresor och tycker solkräm är onödigt för då blir man inte tillräckligt brun..

Gällande cancern så är det någon sorts "det händer inte mig" attityd, och nej, det kanske det inte gör heller men att sitta och tänka så med en cigg i handen under en stekhet sol ovanför huvudet är det så klokt?
Vi tränger bort den där tanken när vi läser på ciggpaketet eller läser om hudcancer.. Nej, det kanske inte händer dig men idag är vi alla så medvetna om sjukdomen och idag berör den oss alla, på ett eller annat sätt..

Jag är så nöjd över mig själv att jag varken snusar eller röker idag :D
- Men jag är ännu mer stolt över Mats, som inte har snusat på över en vecka! Efter 15 år! (20?)
Du är förbannat proffsig! :D

Här kan ni läsa artikeln som fick mig att vakna till, reagera och avreagera mig i detta inlägg.

Inga kommentarer: