söndag 5 februari 2012

Gör något!


Aftonbladet: Snälla, gör någonting annat än att kolla på tv

Jag håller helt och hållet med!

Jag, eller vi, försöker verkligen att inte bli sånna här.
Vi pratar och diskuterar världsproblem och aktuella nyheter mest hela dagarna, och det är inte många serier jag tittar på eller följer. Vi går och lägger oss tidigt och har tok-trevligt och vi tar promenader på kvällar och helger för det är liksom någonting mysigt över att se det där tv-skenet när man går förbi.
- Men så har jag aldrig haft sönderstressade föräldrar som placerat mig framför tv:n heller. Jag hade en mamma som valde att vara hemma med oss barn och lärde oss vikten av lek och frisk luft, och Mats, han föddes ju långt innan Disney-kanalen kom så han är också bra på att göra annat. Det är mest sport som rullar här hemma när tv:n är på, och att kolla på folk som rör sig när man själv sprungit runt och sparkat på en boll i 10 minusgrader i 1,5 timmar
-  det tycker jag är mer än OK!

Inga kommentarer: