fredag 30 december 2011

That's it!

Åh! Hej å hallå allihopa!
Här har det visst varit stiljte ett tag.. Nåja, så kan det bli!

Vi var ju i Uppsala och det besöket var heelt underbart! Nu har jag koll på vad det är som gäller, och det där med tumör är inte så allvarligt som det låter, Dr Kumlien i Uppsala kallar detta för en förändring, och jag har tydligen haft den sedan jag var liten men först nu på senare tid har den växt till sig så den börjar märkas. Och det märks då alltså i form av Epilepsi, och anfallen blir jag förhoppningsvis av med med hjälp av medicin.
och på tal om medicin så är det inte så konstigt att jag bara har velat sova det senaste året och varit sur o tvär för så blir man av den medicinen jag har fått pillrat i mig och därför är den sista hands-valet när det gäller medicin... Men det är självklart att det blir fel när man får en diabetes-läkare som inte vet något..
Läkaren i Uppsala var helt förfärad över hur detta har gått till och hon sa "men herregud, det verkar ju, och låter som värsta Vilda Western där borta i Karlskoga..!" Jo tack! I know!
Men nu har jag sakta men säkert fått börja med en ny medicin som inte har så superjobbiga biverkningar som den jag ätit hittills... Men det tar 2 månader innan jag får äta den helt, man måste trappa upp/ner under en tid..

Hur som haver så känns det iaf mycket bättre nu, vi fick sitta ner och få all information som jag skulle ha fått för ett år sedan och jag fick nr till läkare och sköterska så jag kan ringa så fort jag undrar över något och från och med nu så är det Uppsala som håller koll på mig, och ingen jäkla hokuspokus läkare här!
No offence, men jag har rätt att vara lite lätt upprörd...

Inga kommentarer: