torsdag 3 november 2011

Pluggdag

Jag hoppade ur sängen o9.15 och klockan 10 tog jag min fullpackade Hello Kitty och gick ner mot stan och biblioteket. O där har jag suttit och, i alla fall, kommit igång med hemtentan :)

Just nu har jag lunchrast och jag gick till Kafé Kulan och satte mig. Jag gillar att sitta för mig själv och "analysera" andra så det här passar mig bra. När jag kom var "köpcentrumet" alldeles tyst och tomt och det var bara två farbröder som gjorde mig sällskap men nu, 45 minuter senare så börjar det fyllas på med folk. Inte på kaféet men i "köpcentrumet". Jag hör kundvagnarna som dras fram och tillbaka nere på Willys och kassan som klirrar fram och tillbaka inne på Kicks.

Jag längtar tills jag är stor och färdigutbildad och jag (och mats såklart) kan välja vilken plats i världen jag vill, att bo och arbeta på.
Jag är inte den som alla känner och som känner alla och blir vinkad till och hejjad på, och det vill jag inte vara heller, inte här iaf.

Tjingeling!



Inga kommentarer: