tisdag 11 oktober 2011

Hello Dr..

Nu kom jag precis hem efter att ha varit iväg på sjukhuset och träffat den där diabetesläkaren igen.
Den stackars läkaren är ju mer förvirrad än vad jag är! "jag är ju egentligen diabetesläkare men jag är för snäll för att säga nej"..
Jag förklarade allting och nu förstod hon hur fel det har blivit och vad det är jag vill.
Hon hade uppfattningen av mig att jag var så säker och lugn, men jag försäkrade henne om att det är jag verkligen inte! Jag har ju efter varje nytt besked trott att Nu kommer jag få träffa rätt läkare, nu kommer jag få all information. 
Men efter att ha blivit besviken i 7 månader så var det här samtalet idag på tiden. 
Finally fick jag fram min oro och hon lyssnade faktiskt och förstod.

Sköterskorna verkar också ha koll på vem jag är nu. Jag har ju ringt och försökt prata med någon, vemsomhelst, ett flertal gånger och en sköterska kom fram och frågade om jag hade haft ett bra möte idag och att hon önskade mig allt gott och att hon hoppades att saker och ting skulle lösa sig för mig.
- Det var henne jag pratade med sist när jag höll på att bryta ihop i telefonen så hon förstod och ursäktade sig för samtalet..

Jag fick även medicin utskriven så nu hoppas jag att jag ska kunna sova och få 8 timmars god sömn ☺
jag somnade inte förrän vid 4 på morgonen idag så nu ska jag krypa ner i myskläderna igen och försöka ta igen lite sömn och försöka att inte ångesta över att jag missar dagens föreläsning!

Nu känns det som att det blir bra!

Tjingeling!

Inga kommentarer: