lördag 24 september 2011

Oldie..

Igår var alltså dagen, enligt lillasyster-L är jag nu sådär på riktigt gammal,,
Nåja, jag skulle inte säga att 24 är någon ålder på en häst menmen^^

Igår började dagen med frukost på sängen, mamma&pappa och Frida var här och fyllde ut och hjälpte Mats med födelsedagssjungandet^^
Sen blev det skola en stund och sen hem för lite födelsedagsfika i solen med Frida, igårkväll möttes vi upp i Karlstad nästan hela familjen och åt middag, jag åt även världens godaste vaniljpannacotta som jag skulle kunna tänka mig att göra en hel skål med idag :)

Idag är det lika fint väder som igår och vi får se vad vi hittar på. Veronica och jag pratade om att ta ett litet glas vin och skåla för att jag blivit en oldie, men vi får se hur pigga vi är framåt eftermiddagen och hur dagen fortlöper helt enkelt.. :)

Anyway, Tack!

1 kommentar:

AnnaIda sa...

Ja, han bara far och far. Han jobbar på revisionsbyrån Ernst & Young här i Karlstad. De har många kunder runt om i värmland. Idag är han i Kristinehamn så han kommer i alla fall hem ikväll. men imorgon ska han till Lerum och vara på kurs i tre dagar. Sedan skulle han visst åka till Sthlm till någon kund där ett par dagar. Blööh, men det är väl bra att sakna varandra lite emellanåt antar jag ;)

Du förresten. Jag pratade lite med min mor häromdagen om hur sjukvården fungerar och så kom vi in på din situation lite och vi tycker att du ska ta kontakt med "patientnämnden" eller vad det nu heter. De sitter där vid apoteket på lasarettet. Där borde du kunna få hjälp med det otroligt dåliga bemötande du har fått i karlskoga. Jag menar... du som patient ska inte behöva tjata dig till att få veta vad som händer, du har ju fullt upp att smälta hur allt detta påverkar dig. Jag tycker absolut att du ska göra någon typ av anmälan av det här, det får liksom inte gå till så tycker jag. Du har det tufft ändå med att lära sig medicinera rätt och leva med det här, då behöver du ju också rätt stöd ifrån lasarettet och inte att de bara lotsar runt dig för att det inte är "någons bord".

Mamma kontaktade dem när ett halvår efter att min mormor gick bort då morfar fått brev i mormors namn från kirurgen som opererade ett benbrott mormor hade innan hon gick bort. Däri var en utvädering på hur hon uppfattat vården, morfar tog väldigt illa vid sig och det tog mamma upp där och det hela slutade med att morfar fick en ursäkt från läkaren och att de lovade att se över rutinerna. Så de var verkligen till hjälp.


KRAM!