onsdag 14 september 2011

Heja sjukvården! Verkligen!

Fy fan..
jag vet inte om jag ska skratta, gråta eller bara vara förbannad och åka o skrika åt idiotiska läkare på sjukhuset!

När jag var i Uppsala i juni så talade läkaren om för mig att eftersom epilepsin orsakas av en tumör i hjärnan så skulle jag tillhöra och ha min läkare på neuromott. i Örebro. Han sa att han skulle skicka en remiss till dom på en gång och att jag skulle få höra från dom inom två månader och få komma och träffa en expert på området "hjärnan".
Jag har gått här o väntat, o väntat, och funderat och funderat men inte fan har det dykt upp något från dem.
Helt plötsligt i juli fick jag brev från kga lasarett att jag skulle få träffa en läkare där.
Jag åker dit och tror jag ska få lite relevant information om vad tusan som händer i min hjärna och vad dom tänker göra åt det, men nehedå! va fel man kan ha!

-Där får jag nämligen träffa en diabetes-läkare som inte; "kan något om hjärnor och tumörer, och inte den här medicintypen heller, men jag ska iaf. hjälpa dig att skriva ut ny medicin, för dom andra läkarna är på semester".
"Jaha" säger jag o går chockad därifrån. Sen åker jag in två veckor senare och gör en till magnetröntgen. Samma diabetesläkare ringer upp två veckor senare och säger att hon ska skicka bilderna vidare till Uppsala..
Igår tog jag kontakt med neurologerna i örebro och får till svar att "den 3/7 så togs beslut om att du ska tillhöra dr -- --, vid karlskoga lasarett".

Say what??
Skämtar du med mig? Vem fan är den doktorn och varför har inte jag fått träffa den människan?!
Och varför är det ingen som har talat med mig om vad mina åkommor betyder och vad jag ska göra med dom?
Nu har det gått 6 månader sen jag åkte in efter det stora anfallet, och fick reda på att jag har en tumör som lett till att jag fått epilepsi och hittills har det bara varit 6 månaders väntan på att få träffa en läkare som vet vad den pratar om och som ska lära mig allt jag behöver veta.

Jag är riktigt trött på det här, den som känner sig manad får komma och öppna upp mitt huvud nu och plocka ut skiten!

fan.

1 kommentar:

MLee sa...

Jag känner med dig ! Jag tar tillbaka det jag sa i osundas innan min tå blev bra efter 8 operationer " fan de kan operera hjärnor men inte laga en jävla stortå"

Vill du ses och fika/luncha på fredag ?
Svara gärna per sms för är så dålig att gå in här och kolla efter svar, läser bara inläggen :)

KRAM och HEJJA DIG ! Allt kommer bli bra!