fredag 22 juli 2011

Åskskurar och svält

Att ligga och kolla på Nyhetsmorgon och Nyheterna på morgonen är ingen uppiggare direkt^^ Det är så sorgligt med alla barn som far illa och människor som lider runt om i världen, - och så ligger jag kvar i sängen, och planerar att göra det minst en timme till och är alldeles nervös, och nästan sådär deppig för att jag ska få träffa en läkare! Det är ju helt galet, snurrigt!

Jag vet att om jag går upp medans jag är såhär nervös så kommer jag bara bli rastlös och deppig.. Men vem på denna jord är inte det just nu?
Tråkväder är det också, det är typist en dag som denna, för att späda på det jobbiga och tråkiga liksom.. Men vem har rätt att klaga på vädret?
- Ja inte är det jag iaf. jag ligger ju här i min stora fluffiga säng och har det ju faktiskt ganska så mysigt, om man tänker efter..
Det känns skönt att jag är helt ledig idag, och att M kommer hem redan vid lunch, då kan vi ha en riktigt lång mysdag efter att vi kommit hem :) Men vem har rätt att njuta av en ledig dag? Borde inte det vara ett av alla de barn som har gått över torra dammiga vägar timme efter timme utan vatten eller mat i långt mer än 2 månader? Give them a break!

Undrar om jag faktiskt egentligen skulle gå upp, göra mig iordning och ta mig ordentligt med tid att fixa och snygga till mig, njuta av att jag lever, har tak över huvudet och har lyxen att få sitta här i vårt lilla bo, har lyxen att bli deppig över skitvädret och har lyxen att få klaga på att det är HELA 3 dagar kvar till lön, och lyxen att få snygga till mig för att jag ska få träffa en läkare som tar hand om mig och ser till att jag inte försvinner härifrån imorgon!

Stackars mig säger jag bara, stackars mig och oss som faktiskt vet hur det är att klaga på sånna här skit-viktiga-grejjor medan det finns barn och familjer som svälter i världen!

Tjingeling!

Inga kommentarer: