onsdag 1 juni 2011

bullmamma!

Yepps!
Igår kom ju lilla-L tillbaka hit och när hon och mats klev innanför dörren här så var jag i full fart med att steka nyrullade köttbullar^^
Lisa tycker nog jag är lite överambitiös i mitt "gör något enkelt bara, typ köttbullar&makaroner". För inte tusan är sånna där köp-köttbullar nått o ha va? nejnejnej, dom ska göras från grunden. Och det ska såsen också!^^

såå, jag stod här med mitt lilla förkläde på och var i full fart med maten och så säger lisa att hon har så ont i huvudet att hon tror att hon kommer kräkas.. Kul och höra det då när man lagt ner sin själ i köttbullerullandet! 
men hur som helst, mats&jag började äta och lisa kunde inte motstå våra "Mmmm:anden" och den fantastiska matlukten så hon tog mat, och två gånger tillomed! 
Det måste vara ett himlans bra betyg på min matlagning när en kräksjuk äter två portioner^^
- och ja, efter maten mådde hon mycket bättre, precis som jag sa till henne, med min allra mammigaste röst, "om du äter lite mat nu och dricker vatten så ska du se att det blir bättre, sen tar vi en tidig kväll ikväll och du kommer må jättebra imorgon", och hade jag inte rätt då, johodå, - såklart!
^^

Lisa!
Tjingeling!

Inga kommentarer: