måndag 14 mars 2011

lunch-time på sjukhuset..

Här ligger jag och har precis fått lunch..
Inatt fick jag ett krampanfall när jag hade somnat och mats kunde inte väcka mig eller göra något så vi åkte in till akuten..
När jag väl hade somnat här inatt så fick jag ett anfall till och ramlade ur sängen.. Den stackars kvinnan som delade rum med mig larmade och sköterskorna kom och lyfte upp mig och rullade ut min säng i korridoren, ifall det skulle hända igen. Och där vaknade jag imorse och kommer inte ihåg nånting. Varken fallet eller ståhejet runt om.. Kvinnan som larmade sa att hon blev så rädd för det lät som om en vattenmelon slog i golvet..

Nåja, jag är trött men jag mår bra. Nu när jag ätit klart så ska jag iväg på EEG och magnetröntgen.. När läkaren gick ronden imorse så pratade hon om att dem tror att det är epilepsi, och jag kommer inte få köra bil på minst ett halvår..
Men men, det blir nog bra det här :)

Hur är det med er då? Har ni haft en trevlig helg?

Tjingeling!
Published with Blogger-droid v1.6.7

4 kommentarer:

tilda sa...

OJ! fy vad otäckt. hoppas att det inte är nån fara o krya på dig! :/

Frida sa...

<3

AnnaIda sa...

Men gulle, fy vad hemskt!
Tur att Mats skickade iväg dig till akuten och att du får en utredning på det.
Tråkigt med bilkörandet dock, men det är ju bara materiellt, huvudsaken är att du blir bra. Man får tänka positivt så tänk på all motion du får av att inte kunna ta bilen ;)
(Pappa fick diagnosen epilepsi för något år sedan och har inte kört på snart två år och han klarar sig fint på sin cykel).


KRAMAR TILL DIG!

virre sa...

du är så duktug ! glöm inte att ja alltid finns här som du har gjort för mig ! finaste underbaraste du