lördag 26 mars 2011

lördag

Gomorron!
Eller god förmiddag kanske man säger :)

Jag sitter i köket, vi har precis avslutat frukosten, och löst melodikrysset :) idag klarade jag hela krysset! Inte illa pinkat faktiskt^^

Jag sitter kvar vid köksbordet, det är alldeles tokvarmt och skönt i köket för här ligger solen på under hela morgonen och förmiddagen :) jag sitter och sippar i mig téet som är kvar, och funderar på om jag ska orka äta upp det sista ägget..
Idag vaknade jag vid 8, jag låg kvar i sängen och läste lite horoskop, kollade lite Liverpool biljetter, både match, flyg och hotell, men Mats har svårt o bestämma sig, han måste planera med sin far och bror först..
vid 9 gick jag upp, hoppade i mysbyxorna och kilade ner till tvättstugan för att se om det var ledigt såhär på morgonkvistn men det var det inte, typist, jag som ville tvätta min nya HelloKitty-tröja som jag köpte på myrorna igår :)

Eftersom det inte blev nån tvätt så satte jag mig med hemtentan istället, gjorde klart begreppen ur tredje boken, bara en bok kvar, 5 begrepp.. det tar jag imorgon.. eller kanske senare..

nu ska jag sippa klart på mitt té och lyssna klart på Barnaministeriet Dokumentär på P4, det är musik&ljud-tema idag, en kille pratar om när han och hans pappa åkte 55 mil ner till Arvika, köpte biljett från mobilen på väg ner för att få komma in och se Kent på Arvikafestivalen, det blev lite struligt att få ut bandet, men sen äntligen fick dom komma in, och han blev så himla glad :) en annan kille spelar piano, och han gillar jazz, han är jätteduktig :) en liten tjej pratar om att hon spelar piano och tycker det är roligt, men hennes händer är lite små så hennes fingrar når inte så bra, 
- så hon kommer nog vara jättebra när hon är ungefär 18år :)

det är gulligt, och jag sitter och ler för mig själv, barn är söta.
undrar var det tar vägen sen?

Inga kommentarer: