lördag 5 februari 2011

Lördag

Jag kan inte låta bli, jag oroar mig.
jag vet att jag inte ska, eller borde, eller behöver, men jag gör det.
jag oroar ihjäl mig, och ikväll är det så många att oroa sig över..

jag är trött på det här, riktigt trött på det. 
stundtals har jag noll energi, och hjärnan går ständigt på högvarv.
eller ja, jag har mina stunder när det känns bra, när det känns som allting står still,
men det vore bättre om det var tvärtom, stunder då det känns jobbigt och inte stunder som känns bra.
jag vill att det bara ska vara bra, och smärtfritt..
jag är trött på min högvarvs-hjärna.
fy fasiken va den snurrar på, och går o går och tänker och tänker.
det finns inte en människa i mitt liv och runt mig som inte kan ta hand om sig själv, det vet jag. så varför denna oro hela tiden?

jag har också varit 17, jag har också varit ledsen, jag har också varit glad och gjort dumma saker.
vem har inte det?
nu är jag lite mer vuxen, och jag vet hur det funkar också, 
- och nu vet jag att blir det inte riktigt som man tänkte sig, då får jag oftast skylla mig själv.

ibland säger du att jag inte behöver tänka och oroa mig, men ändå ska jag stå standby och vara pigg, och glad, och rolig och på så fort du behöver, eller kan, eller vill. 
men när jag vill och behöver då?

nee, nog med tänkande..
nu kryper jag ner i mysbyxorna och bäddar upp mig i soffan framför en film, och bara njuter av att jag är själv ikväll, - även om jag längtar jättemycket tills M kommer hem ♥