måndag 3 januari 2011

Resumé

På sätt och vis kan jag inte kräva så mycket av 2011, 2010 gav mig ju faktiskt så fantastiskt mycket som jag både ville ha och behövde..

Jag menar; I januari började ju äntligen skolan, - och som jag har väntat och längtat!
Jag har för tusan sökt Socionomprogrammet varenda vår/höst-termin sen studenten och efter två 30poängskurser och två högskoleprov kom jag äntligen in! visserligen inte i Karlstad som jag hade velat men ändå, jag är på gång! 

Sen rullade månaderna på, jag pluggade på veckorna och myste med Mats på helgerna och sen kom äntligen sista mars, och det var Mats sista jobbdag i det förbaskade Oslo..
Och så äntligen så kom han hem, på riktigt. Vi flyttade ihop och bor nu i en superfin lägenhet och jag mår så bra, och är så kär! Tänk att jag får ha en så fin människa i mitt liv som ställer upp så bra och så fint som han gör ♥

Månaderna och terminerna rullade på och sen kom sommaren, den spenderade jag på gräsmattan och på balkongen i solen och sen gick jag iväg och jobbade..
När Midsommar kom så packade hela familjen in sig i bilar och åkte till Waxholm och spenderade underbara dagar med lek, sol och bad hos mormor&morfar.
Vi kom hem, jobbade lite till och sen tog vi en paus och åkte på Sonisphere, som trots världens värsta oväder jag någonsin stått mitt i var helt toppenroligt!
Vi åkte hem, fortsatte jobba och sen började skolan igen.
Med skolan försvann sommaren och hösten kom och min tjugotreårsdag kom och gick, den spenderades på skolan och vår första samtalsövning och eftermiddagen spenderades med bubbel och familjen kom hit och skålade för mig, och sen kollade vi på Mats som spelade match^^ ♥

Hösten fortsatte och vi var i arvika lite då och då, och i sthlm lite då och då, bl.a hade vi överraskningsfest för peter som blev himla lyckad :)

Vintern kom och skolan fortsatte, vi hade vår första salstenta och efter 8 timmars skrivande var jag helt slut men det resulterade i ett Godkänt!

Nu har julen passerat och även den var toppenmysig med hela familjen i Arvika, massor med snö, pulkaåkning, mys och julklappar. Det Nya året skålades in med Anna och Peter, och kvällen avslutades med en hejdundrandes efterfest med grannarna!

Så, även om det vissa stunder faktiskt har känts som ett, rentutsagt, helvete, så visar det sig nu såhär i efterhand att 2010 varit ett bra år, och jag håller tummar och tår för att 2011 fortsätter i samma spår.
det enda jag önskar mig hittills är att den sista lilla önskningen om att få plugga i Karlstad löser sig.. och det visar sig om 3 veckor när jag får veta om jag klarar hemtentan eller inte, som jag har slitit och haft ångest över den senaste veckan..


Tjingeling!

Inga kommentarer: